J U L I A // B O M A N

PROBLEMZ

Kategori: DAGEN


Usch. Jag har länge undrat vad det är för fel på mig. Varför jag mår illa jämt, har ont i huvudet, ont i magen osv osv i all oändlighet. Idag så fick jag svaret att jag är överkänslig mot gluten. Jag är inte glutenintollerant, men jag är överkänslig. Detta SUGER. Men samtidigt är det skönt att få lite klarhet i frågan.
Men det blir så jobbigt med mat. Vegetarian OCH känslig mot gluten. Tråk. Så nu sitter jag här med årets magont eftersom att jag åt scones. Så bitter. Wä.

Kommentarer

  • elno säger:

    Tips! ju snabbare man slutar med gluten ju snabbare mår man bättre.. Fast det suger stundtals :(

    2011-10-10 | 21:39:20
    Bloggadress: http://elno.devote.se/
  • Karolina säger:

    oh gud! jag har samma sak, jag har vetat om det i typ en vecka. (sitter och äter glutenfritt knäckebröd atm!) men asså, alla matbutiker har glutenfri mat och pastan och kakorna är faktiskt helt okej. jag har iaf inte ont i magen längre! dock är det svårare när man går ut och äter. men det är en vanesak. typ som jag råkade äta pasta på pizza hut i söndags. bara för att jag glömde.

    2011-10-11 | 11:11:00
    Bloggadress: http://pleuvoir.blogg.se/
  • hanna säger:

    uuuuuusch onice :(

    2011-10-11 | 11:21:22
    Bloggadress: http://touslesjours.webblogg.se/
  • elno säger:

    Men alltså.. vad är skillnaden om man "bara" är överkänslig? Kan du äta saker ibland då eller?

    2011-10-12 | 12:44:46
    Bloggadress: http://elno.devote.se/
  • Jules säger:

    Elna: ja ungefär, det har kommit smygande senaste tiden. Om jag äter massa gluten varje dag så mår jag piss, men jag kan äta det, inte i mängder, men ibland. Är överkänslig mot lite olika saker som kärnfrukter, stenfrukter, vissa nötter och lite annat. Kan typ äta 5 körsbär men sen svullnar jag upp i halsen:(

    2011-10-12 | 13:08:06
  • lisa säger:

    kan du inte berätta mer om vegetariangrejen? varför är du vegetarian? hur länge har du varit det? vilken är din favoritmträtt? puss

    2011-10-12 | 15:42:32

Kommentera inlägget här: