J U L I A // B O M A N

snodde lista från Hanna som antagligen snott den av Lois som snott den från någon annan

Kategori: DAGEN

Jag heter Julia Maria Boman. Julia efter Julia Roberts och någon avlägsen släkting som hette Julya har jag fått veta, Maria för att mamma tyckte det var fint och Boman för att min pappa heter det från sin pappa.

 
Jag är för tillfället i ett väldigt stabilt moode. Jag sålde nyss min gamla MAC för 2000 så jag ska köpa en ny av Jakob. Är glad för att jag har lite jobb och lite utbildning och lite pojkvän.

Jag är duktig på att göra musik, uppmuntra folk, lyssna, dansa, äta, simma, och skriva tror jag. Och jag vill vara bra på att laga mat men jag är inte helt säker på om det stämmer.

Jag är jättedålig på att inte få som jag har planerat och ställt in mig på. Jag är dålig på ALLT som har med teknik att göra, det är löjligt. Och så kan jag inte ackord.

Jag läser bloggar jämt, lite olika, läser några av de bloggar som brukar kommentera här, har fått lite vänner genom att blogga faktiskt, det är kul att det kan bli så. Men mest läser jag mina vänners bloggar och jag älskar denna


Jag gillar när man kommer in i ett rum med massa folk som dansar till en låt man älskar och ThE MaGiC StRobElIghT blinkar överallt. Och så gillar jag när folk skrattar.


Jag sjunger jämt

Jag älskar att allt faktiskt ordnar sig och blir bättre, tillslut. Att det är en sanning och ett motto att leva efter. Jag älskar att vakna av att någon man tycker om håller om en och stryker ens hår och jag älskar att se någon i ögonen och bara känna hur hela kroppen domnar av och man bara förvinner för en kort sekund.


Jag önskar att jag får ut något av mitt liv, förblir frisk och att jag kommer ha kontakt med folk jag bryr mig om. Och så önskar jag att jag kommer få äga en hundvalp och en delfin och 3 kattungar. Och att jag får vara lycklig.

Jag är inte speciellt bra på att laga saker. När jag inte förstår något eller inte klarar av det så släpper jag det bara och gör någonting annat.

Jag pratar ofta med lite olika folk. Jag har inte någon speciell som jag pratar med varje dag, förutom Jakob numera då, vilket jag är väldigt glad för.

Jag tycker om valpar och andra små djur. Jag tycker jättemycket om reptiler också, som ormar och ödlor. Jag gillar även sushi, kaffe, matprogram på TV, att lyssna på jättehögmusik hemma och dansa när ingen är hemma.
Jag tycker om Jakob och att spela musik, att dricka öl i solsken och att flyga flygplan.

Jag är beroende av närhet, iaf just nu. Är ingen ensamvarg direkt.

Jag har på mig mina svarta jättevida favoritbyxor och en beigeguldig tröja från Forever 21. Detta altså:


Jag dricker grönt te just nu. Jag dricker kolsyrat vatten ganska mycket också, vilket inte är så bra. Läsk dricker jag inte så ofta.


Jag lyssnar på så mycket. Jag har gjort två Spotify-playlists som jag fyller på då och då. En med Blandade låtar och en med bara gammal musik. HÄR är den med ny musik och HÄR är den med gammal.

Jag blir arg på ganska många olika saker. Jag blir arg på folk som skriker på varandra, och folk som inte kan förlåta, och långsinta personer. Och orättvisa.

Jag är rädd för att gunga, och saker som gungar i allmänhet, typ om någon stöter till en lampa så att den börjar svänga så måste jag stanna den. Panikar annars. Är rädd för döden också.

Jag kan inte förstå varför jag tycker så himla himla mycket om Stockholm egentligen. Folk pratar om New York hit och Berlin dit, men jag känner något för den staden som jag varken känt för New York eller Berlin. Kanske är en bra sak. Varje gång jag är där känns den som att komma hem.

Jag är uppvuxen i Västerås, sen har jag bott i Polen ett tag, Malaysia ett tag och Holland ett tag, men allt det hände innan jag fyllt 7.

Jag har hål i öronen. Bara två. Inte så hardcore.
-
Så. Nu ska jag bli duktig bloggare. PUSSS/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: