J U L I A // B O M A N

BERLIN 3

Kategori: DAGEN


Lördag. God morgon!

eftersom att jag alltid vaknar för tidigt och inte kan somna om när jag BEHÖVER det och Jakob inte har samma problem gick jag och handlade frukost.

Eftersom att cyklar ingick i hyran så cyklade vi till en fin park för att äta.

Det låg ett tillfälligt tivoli lägre bort

Efter att senare ha fixat lite viktiga saker som flygbiljetter hem var vi trötta och ville äta nåt. Helt randomly råkar detta ställe ligga 5 min från vår lägenhet.



Det var ett litet och svinhippt hamburgerhak. Beställningarna gjordes på en Ipad, brödet var hembakat, de hade bara Africola, grönsakerna var färska och när jag bad om avocado på sidan om så fick jag den fint uppskuren, grillad och kryddad. Killen i köket förklarade hela tiden vad som han la på burgarna och att det är viktigt med färska råvaror. Sen var det billigt också, drömställe. Schiller burger på Boddinstrase vid Schillerpromenade.

Efter det åkte vi hem och sov ett tag för att orka med kvällen, packade våra väskor och gav oss in till Alexanderplatz.

Vi gick till en jättefin restaurag, minns ej namnet. Jag åt sweet corn soup med gräslök, guacamole, asgod sallad och drack corona till.

och en liten Mojito innan det var dags att möta upp gänget från kvällen innan.

hehe snubben i mitten

Jag och pyssel

väntar på pendeln casually



Tillslut kom vi till klubben som hade grym techno inne och en brasa ute i en stor trädgård. Vi stannade där till sex sen åkte jag och jakob till flygplatsen.
Då var man trött, men det var det värt för det var en sån himla rolig resa.
Bisous/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: