J U L I A // B O M A N

svar på lite frågor

Kategori: DAGEN



ska du fortsätta pendla till Stockholm eller flytta hit 'på riktigt'?

- Det jag vet är att jag inte ska bo kvar i Västerås alltför länge till. Livet måste ju börja nån gång. Men jag kommer att flytta antingen till Stockholm eller Malmö. Förhoppningsvis till Sthlm först. Älskar den staden så mycket.

nån favoritlåt med The Strokes?

- Av dom nya så måste jag nog säga "Machu Picchu", den är så jävla bra. Och av dom gamla så är det nog "Killing Lies" eller "New York City Cops". Älskar älskar the strokes.

hur går det till när du gör din musik?

- Det är väldigt olika. Nu senast så fick jag upp ett trumkomp i huvudet som jag satte ihop med en synthslinga jag gjort, sen skrev jag texten och melodin i huvudet på bussen till Stockholm. Det är faktiskt mest så att låten bara dyker upp i huvudet, så sjunger jag in de olika delarna på min mobil om jag inte har en gitarr i närheten. Det är ganska olika. Texter är svårare. Vissa gånger är texten självklar, andra gånger har jag jättesvårt att få ihop det. Det beöver inte rimma heller, det har underlättat en del.
visst brukar du gå ut i stockholm? har du nåt favoritställe?

- Hehe. När jag går ut så går jag hellst till Slakthuset, Debaser Medis/Slussen, Carmen, strand, någon random technoklubb eller wollmars. Det bästa jag varit på var skogsrejvet vid Kaknästornet.
Har aldrig varit på F12 eller Berns eller så. Gillar inte Spybar.
kan du inte berätta mer om vegetariangrejen? varför är du vegetarian? hur länge har du varit det? vilken är din favoritmaträtt? puss

- Blev vegetarian när jag var 13. Var indiepopare då och det var väl lite därför, förutom the main reason, altså att jag inte gillar kött. Alls. Äcklas av den slemmiga, seniga konsistensen, det vita fettet, och så tycker jag att det smakar järn och blod. Äter dock fisk och skaldjur, har inga problem med det, det smakar ju inte kött. Har dock inget problem med att andra äter kött.
Sushi är min favoriträtt (ASTRÅKIGT men OOO så sant). Ska iofs börja äta mer sashimi pga ze gluten-problem

Vad händer med The Federales? Spelar ni fortfarande? Hur ser framtiden ut med bandet? Länge sedan man hörde eller såg något från er.
Kram

- Såhär är det ungefär just nu: Vi kommer att spela förband till Deportees den 9e December, och det är vår sista spelning. Sen finns vi inte mer. Fysiskt iaf. Det går inte längre, tråkigt nog. Det kunde ha gått, blivit någonting riktigt bra, men det är inte upp till mig.

vilken skola och kurs pluggar du? verkar som det är en modekurs, kostar det pengar?

- Kursen jag pluggar heter Beyond Fashion. Den är väldigt gratis. Studiemedlet man får ligger på 1030 kr/månaden(utan lån). Det är en 15-poängskurs, vi läser ca 6 timmar i veckan, varje Torsdag. Kursen är på MDH (Mälardalens högskola), MEN den går i Stockholm. Vi håller till i Nacka, brevid designgymnasiet och i Rytmus-byggnaden. Det är den bästa kurs jag någonsin kommer att läsa; Vi har inga tentor, varje vecka har vi seminarium med designers, professorer och andra som jobbar med visningar. Kursen kretsar inte runt kläder, utan hur man kan förnya och utveckla en modevisning eller ett event. Vårt slutprojekt blir att samarbeta med en designer och hjälpa henne att göra 1. En utställning i december och 2. En visning på Sthlm Fashionweek.
Jag rekommenderar kursen VARMT.

hur överlever man?

- Man måste vänta ut det. Det är otroligt jobbigt, men man måste koncentrera sig på att göra saker hela tiden, inte stänga in sig för evigt och hata på livet. I början måste man få göra det, såklart. Men det blir bättre, och sen kan det bli sämre igen, men till slut så är man lycklig.

Har ni lagt ut texten till It was you någonstans? Eller har ni möjlighet att göra det och länka? Kram

- Nej inte vad jag vet.
-
tack ni som frågade (och Ruben), PUSS/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: