J U L I A // B O M A N

SKÅNE-BERLIN

Kategori: DAGEN




För en vecka sen packade jag väskan och mötte upp Jakob för att ta tåget till Lund.

För i Måndags fyllde han 22 år så vi firade det hos hans föräldrar. Världens bästa person.



Vi spenderade större delen av tiden med att köra runt och titta på allt fint. Skåne är så löjligt vackert.

fikade

jag

Och så kom Onsdag. Jag sa hejdå till Jakob och satte mig på nattåget till Berlin.

Det var läskigt att åka dit själv, men min kompis Sissel bor ju i Berlin, så sällskap fanns.
Och 6 på morgonen vaknade jag i Berlin!


Här är Sissel i hennes fina kök. Vi lagade frukost. Det var sommarvärme i Berlin.


ägg, te och en hel ananas som var omöjlig att äta upp

Utsikt från Sissels rum

Sen mötte vi upp Sissels kompis Anna och hämtade nycklarna till lägeneten som jag och Jakob hyrt.

Vi bodde på Boddinstrase, asnice lägenhet och område!!!

Senare på kvällen hämtade jag jakob på flygplatsen. Vi gick runt i kvarterat och hittade en EPISK bar som hette records, records. Asmysig inredning, bara bra musik, ölen kostade ingenting och bartendern såg ut som en smalare version av Edward Blom. Öppettiderna lydde: 16-Open. Vi satt där i flera timmar. Mycket bra första dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: