J U L I A // B O M A N

MINA PLAYLISTS

Kategori: MUSIKEN

Jag har gjort väldigt många spotifylistor, funderar på att rensa lite från alla guilty pleassures. Men här kommer de fyra som ständigt uppdateras och som jag har way to many lila låtar på:

NÄR NATTEN ÄR HÄR
Min bästa lista. Innehåller allt jag hittar på och lyssnar på just nu. Blandar gammalt och nytt. Allt från Sound of arrows, far&son, lana del rey, Joy Division, Black rebel motorcycle club, creedence, yeasayer och 100 låtar till. Mycket remixer också. Favvolista!


NOIR FRANCAIS
Min franska lista. Fransk 60-tal till nutid. Men mest Serge.


RÖKDIMMAN
Min retrolista. Här trängs rökiga nuggets, lugna folklåtar, stones och lite gammal Eldkvarn. Bästa rödvinsförfestmusiken.


NU SKA VI MÅ BRA
Musiken jag lyssnar på när jag är ledsen, arg, längtar till våren eller bara vill ligga ner och titta upp i taket.
Belle&Sebastian, Feist, Devendra Banhart, Jim Noir, Nouvelle Vague, Beirut, She&Him osv. I all oändlighet tills vi mår bra igen.

Kommentarer

  • alexandra säger:

    tror jag faktiskt subscribear på alla utom den sista, haha. jättebra, alltihop!!

    2012-02-20 | 21:30:12
    Bloggadress: http://rainbowtrout.blogg.se/

Kommentera inlägget här: